CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Tuesday, September 21, 2010

Rutin harian...

Setiap hari tak kira lah hari bekerja or hari minggu, jadual harian saya sangat pack. Lagi-lagi kalau asben saya keja time weekend.. Memang sibuk saya kat rumah, dari pagi sampai la ke tengah mlm (masa utk tido, yahooo). Orang anak kecik macam saya ni maklum sajalah, tak menang tangan. Yela nak melayan karenah anak-anak yang masih kecik. Aisya 3 tahun 4 bulan, Aiman 1 tahun 6 bulan and Aulya sekarang 5 bulan. Masing-masing ada peel sendiri, nak2 kalau x brapa sihat.. menepek, meraaap ja la.. Semua tu ujian & dugaan dari Allah..Anak kan permata hati setiap mak & ayah..Macam tu jugakla macammana mak & ayah kita jaga kita masa kecit dlo.Sementara anak-anak nak membesar, kena sabar banyak2..Terutama skali untuk orang yang hot temper cam saya ni...huhu..

Ni la rutin harian saya kalau hari bekerja..

5.30-7.30 pagi(jangkaan masa terawal) :

- Bangun pagi
- Mandi & Solat Subuh
- Pam susu untuk Aulya
- Prepare susu Aisya & Aiman
- Then, Tukar pampers anak2 (x tukar kang bocor lak lam kete)
- Pastu masukkan semua barang spt bag laptop, bag susu, botol susu n
barang-barang lain yang perlu ke dlm keta.
- Last skali angkat anak-anak masuk ke dlm keta n memulakan perjalanan ke Nursery yang
letaknya berdekatan dengan opis saya.

8.30-6.00 petang(ikut hari,kadang2 pas solat maghrb br saya balik)

- Working Time!!
- Masa keja saya curik2 masa dlm 20 minit untuk setiap 3 session mengepam.
Session 1: 10.00 pagi
Session 2: 1.30 tgahri
Session 3: 5.30 petang
- Dalam jam 6-6.30 petang saya ke Nursery ambil anak-anak dan pulang ke rumah.

7.00-9.00 mlm:

- Sampai kat rumah.
- Angkat barang2 & anak-anak semua masuk rumah
- Lap badan/ mandikan anak2 & tukar baju.
- Buat susu anak-anak/ susukan bb
- Solat Maghrib
- Masak untuk dinner (Yang simple2 saja...ala kadar, ikot mana dan.)
- Dinner

9.00-11.00 mlm

- Berehat sat sambil tgok tv & tidokan anak2
- Pack barang/ baju anak-anak untuk g nursery esoknya.
- Sambil2 tu basuh baju (kalau rajin & lipat baju)
- Bawa anak2 naik atas & tid0kan diorang skali tukarkan pampers.
- Buat susu untuk anak2 & solat isyak.
- Tdoo time....

Sekian, Wsalam.

No comments: